Ås kulturhus – store kulturopplevelser, et lite steinkast unna!

Du skal ikke behøve å reise langt for å oppleve noe stort. Ås kulturhus byr på teateroppsetninger, revyer, sang- og danseforestillinger, bibliotek og kino – noe for enhver smak, og enhver aldersgruppe. Kulturhuset brukes dessuten av en rekke lag og foreninger, og lokalene våre anvendes også i forbindelse med kurs og seminarer. Ås kulturhus er og skal være en givende og spennende møteplass for lokalmiljøet – rik på opplevelser for alle våre besøkende. Hjertelig velkommen til Ås kulturhus!

Kontakt: for generelle henvendelser post@askulturhus.no

Kulturhusleder: (booking av kulturarrangementer i Ås kinoteater og kinofoajé)

Myfanwy K. Moore 959 39 707 // myfanwy.moore@as.kommune.no

Kinosjef: (kinofremvisinger og leie av Ås kinoteater til kinofremvisninger)

Kjetil Kvale Sørenssen 922 00 218 // kjetil.kvale.sorenssen@as.kommune.no

Kulturhuskoordinator: (booking av møterom i 2. etg., kunstutstillinger og 17. mai)

Lars Mork Sandsengen 940 21 420 // lars.sandsengen@as.kommune.no

Ås kulturhus
Moerveien 1
1430 Ås

E-post: post@askulturhus.no

Problemer med kjøp av billetter på nett?
Skriv en e-post til post@ebillett.no. eBillett har ikke support via telefon, men de svarer veldig raskt på e-post.

Historikk

I 1960 tok Ås formannskap initiativ til et møte for å drøfte bygging av et samfunnshus. I 1964 ble plankomiteens forslag vedtatt av kommunestyret og i 1967 startet byggingen av samfunnshuset. Da Ås rådhus sto ferdig i 1970, besto det av en sydfløy, samfunnshus og kino.

Ås Kulturhus gjenåpnet i 2012, og har blitt et hjerte i Ås sentrum. Vi ønsker å være et kulturhus som tilbyr noe til alle, med en bredde i programmet som spenner fra det folkelige til det «smale», og som dekker et spekter av ulike scenekunster. På de profesjonelle forestillingene vi presenterer har vi et sterkt fokus på kunstnerisk kvalitet, og vi forsøker å ligge på et fornuftig prisnivå. Ås Kulturhus ønsker også å være et kulturhus for amatøroppsetninger med lokale aktører.

I 2018 fikk Ås kinoteater et ansiktsløft. Stolene ble levert av ForaForm og antallet plasser ble økt fra 395 til 462. I tillegg til dette fikk vi byttet ut gamle gulvbelegg og hengt opp nye scenetepper og et nytt kinolerret.